Tuesday, December 8, 2009

KeluargaKU


Ni anak aku nombor 2 nama NAQUIDDIN NAIF dilahirkan pada 3 Mei 2002 di Kuala Lumpur konon2nya orang KL la ni sebab sampai sekarang kalau gaduh dengan kakak dia mesti cakap dia org KL..tah apa2tah...

Dalam keluarga dia ni kadang2 org panggil Iddin kekadang adik..yella belum ada yg ke tiga itula sebab dipanggil adik...kalau dah ade no 3 mesti takhta di rampas....

Si Iddin dulunya sekolah di SK Jln 4 Bangi cerdiknya dia ni nak sekolah pagi...mcm2 alasan dia bagi...sebab si kakak next year darjah 4 dah sekolah pagi so dia pun nak jugak pagi...untuk memuaskan hati dia..aku terpaksa tukarkan dia dgn kakak ke SK Presint 8 (2) di putrajaya....so semua pagila dari darjah satu sampai enam....

Hobi si Iddin ni memang pelik apa yang aku suka dia akan pastikan suka jugak kalu aku pakai phone baru dia pun nak jugak apa yg aku ade dia mesti ade...kadang2 pening jugak layan dia tapi pasrah jela sebab dia sajala anak lelaki aku setakat ni....lain tahun tak tahu lagi...ade ke yg no 3?????.....

apa yang aku kenal dengan anak aku ni dia selalu tanya sesuatu yang aku rasa budak seumur dia tak terfikir pun..kalau PDA atau netbook semua dia dah explore..ada email, facebook dan yang terbaru dia tengok aku buat blogger ni pun dia sibuk nak suh aku ajar...padahal aku pun sendiri baru belajar dari bini aku...


Yang sebelah kanan ni plak anak sulung aku nama NURIN KAMILA dilahirkan pada 26 Ogos 2000 di Kuala Terengganu...kira ni anak jati Ganu Kite la ni...sebab kad pengenalan terang2 no 11 hahahah...diani kalau dalam family kadang2 panggil kakak kadang2 Nurin dan yang paling best dia suh aku panggil MILA...ala mcm penyanyi AF tu....crite kegemaran dia ni mmg la cite "Kau Dan Aku"

Dia ni memang ringan tulang kalau aku suh buat something tak pernah nak bantah..mungkin memang perempuan kot macam tu....aku mmg bersyukur dikurniakan sepasang anak yang mmg sentiasa hiburkan aku bila aku penat balik dari kerja....ade saja mende yang nak diceritakan oleh mereka berdua......

Dalam hidup diani semua mesti ada warna "pink" dari bilik sampai yang lain..klu nk beli hadiah cukup senang janji ada warna pink dah cukup

Tapi dua2 anak aku ni biasa la seperti ombak dilautan kadang2 tu mari jugak angin taufan mulalah diaorg ni bergaduh sesama sendiri..kadang2 isu bukannya besar sgt tak masuk akal pun..berebut bantal..berebut bilik air dan bermacam2 berebut lagi....tapi aku mmg seronok sbb dr situ aku mengenali mereka lebih dalam....

Aku pun terfikir itula aku semasa diusia mereka mungkin lagi teruk dari tu aku bikin mak & ayah aku pusing kepala fikirkan perangai anak jantan dia seorg ni.....
 


Yang kat atas ni plak isteri gua a.k.a gelfren akula...dah 10 tahun aku kenal dia secara sah semenjak 2.12.1999..ni mak kepada putera dan puteriku la....sekampung, sesekolah tapi bukan sekelas...makan gaji sama aku tapi bidang berlainan dia bank aku kilang je...tapi dengan satu matlamat mencari rezeki untuk keluarga...

Diwaktu hari minggu gelfren aku kadang2 sibuk dgn bisnes pengantinnyer...ak pun tumpang sekaki klu ade job amik gambar aku pun turut serta paling koman pun aku jadi drebar..best gak angkut dua2 anak tunggu sambil layan DVD dalam kete...takpun naik shopping complex klu dlm KL la.....klu luar duk dalam bilik hotel sambil tunggu gelfren aku siap keje dia....

Kalu dirumah gelfren aku segalanya dari ngemas,gosok baju, jemur baju dia buat semua maklumlah maid dah tamat kontrak...aku cuma bantu kerja-kerja yang aku tak nyatakan kat atas...kire ada jadual la nak kene ikut
itulah aku rasa serba sedikit mengenai keluargaKU...

SALAM





No comments:

Post a Comment